Næringsministeren deltok i vask av Oslofjordtunnelen - Det gjorde dypt inntrykk på en som elsker høytrykksspylere, sier næringsminister Jan Christian Vestre.
Håper å halvere stengetiden Når det skal bygges nytt løp i Oslofjordtunnelen, er målet i det eksisterende løpet kun to stengninger per dag på maks. 30 minutter og utenom rushtiden.
Oslofjordtunnelen åpner for tungbiler døgnet rundt Statens vegvesen planlegger å fjerne restriksjonene for tungbiler i Oslofjordtunnelen i rushtida fra og med 2. februar.
Oslofjordtunnelen må stenge ca. 2000 ganger når nytt løp drives Det er et krav at når det sprenges i nytt tunnelløp skal eksisterende tunnelløp være stengt. Hver stenging blir på rundt 30 minutter.
- Den farligste tunnelen i landet blir mye farligere KOMMENTAR: Regjeringen med Høyre som pådriver har med sitt vedtak om å bygge et parallelt tunnelløp til den eksisterende E134 Oslofjordtunnelen ikke tatt innover seg kunnskap om konsekvensene. Eller ubehaget for oss som skal bruke den.
Oslofjordforbindelsen: Yrkestrafikkforbundet vil ha bru Yrkestrafikkforbundet går inn for at fremtidens Oslofjordforbindelse baseres på brualternativet, og slutter seg til klagesaken Organisasjonen Bedre Veier, Norges Lastebileier-Forbund og KNA har reist for EFTAS overvåkningsorgan ESA.